Medewerkers vertellen

Marlies Haubrich

‘Kan iets dat logisch lijkt, toch niet kloppen?’


‘Persoonlijk begeleiders kennen de mensen voor wie zij werken het beste. Ik heb zelf een meer theoretische kijk. Door die ervaring en kennis met elkaar te delen, beantwoorden we vragen écht. Op een manier die bij iemand past.’

Marlies Haubrich is gedragsdeskundige in de regio Zaanstreek-Kennemerland. Ze ondersteunt teams bij het stellen van vragen. ‘Laatst had een team een vraag over een man die steeds weg liep als hem een vraag gesteld werd. Ik ging met zijn begeleiders in gesprek en pakte de dossiers erbij. Zo kwam ik erachter dat deze man een taalstoornis heeft en daardoor zo reageerde. Om hem beter te kunnen begeleiden gingen we met elkaar op zoek naar andere manieren van vragen stellen. De samenwerking met begeleiders vind ik heel leuk, ik zie het als een soort spel om tot passende antwoorden te komen.’

‘Ik evalueer processen achteraf. En stel me de vragen: Wat ging goed en wat kan beter? Soms komt er uit dat ik meer kennis nodig heb, bijvoorbeeld over een nieuwe doelgroep. Zo ga ik binnenkort een cursus doen over autisme. Dat kan hier allemaal. Aan de teams vraag ik na een tijdje ook hoe het gaat. Het is een feest om te horen dat het dan veelal goed gaat. Dan weet ik weer waarvoor ik het doe.’

Odion moedigt cliënten en medewerkers  aan vragen te stellen, om samen antwoorden te vinden die het leven plezieriger maken. Hierbij is geen vraag te gek.
Actuele vacatures


service bureau

bezoekadres
Purmerweg 19a
1441 RA Purmerend

postadres
Postbus 138
1440 AC Purmerend
t. 0299 412 812
f. 0299 412 824
e. info@odion.nl


volg ons:


proclaimer

Dit is de officiële werken bij site van Odion. Odion streeft ernaar dat de aangeboden informatie correct is. Kom je desondanks informatie tegen die onjuist of verouderd is, dan vernemen wij dit graag. Je kunt hiervoor onze contactpagina gebruiken.

privacy >>